Knelpunten aanpakken

Zoals elk voorjaar stellen we met trots ons jaarverslag voor. In deze editie leest u alles over onze werking in 2018 en de menselijke en maatschappelijke problemen waarvoor cliënten het afgelopen jaar een beroep deden op CAW Oost-Vlaanderen. We nemen u ook mee in het verhaal over onze groeiende samenwerkingen, zoals het Geïntegreerd Breed Onthaal, en stellen ten slotte onze antwoorden voor op twaalf knelpunten in het welzijnswerk.

Enkele kerncijfers:

  • In 2018 deden 29.686 mensen een beroep op CAW Oost-Vlaanderen. Ze bereikten ons via de brede CAW-werking, het Crisismeldpunt voor jongeren of 1712, de hulplijn voor geweld, misbruik en kindermishandeling.
  • Meer dan 85 procent van de hulpvragers woont in Oost-Vlaanderen.
  • Een op de drie cliënten komt uit de centrumsteden Aalst, Gent en Sint-Niklaas.
  • Niet minder dan 30 procent van de mensen die bij CAW Oost-Vlaanderen aankloppen, is jonger dan 25 jaar.
  • De top 4 van de hulpvragen gaat over welzijn en gezondheid; relatie-, gezins- en opvoedingsproblemen; woonproblemen; en financieel-materiële problemen.

 

Meer informatie en analyses lees je in ons jaarverslag 2018.